assalammualaikum!

ok,entry aku harini lebih kpd kehidupan aku pas kawin nih...
Seminggu bln ramadhan aritu aku nk try check pregnant sbb aku dh lewat period byk hari,so cik abg pun teman aku g bli UPT test dkt farmasi yg ado depan umah aku 2..pas beli xde trus test pun..tggu pagi nak sahur baru test,sbb HCg waktu pagi lebih tinggi btl dak??so pagi esoknya aku test dgn perasaan berdebar..cik abg mse 2 mseh tidoq..aku biarlh dlu,akhirnya apa yg kami tggu menjadik...allah je tau perasaan aku mse 2,trus g kejut cik abg,tpi mse kejut uat2 muka sedih,smbil tunjukkan test 2,x menjadi pun..sbb die x fhm bacaan die..terpksalah ckp mmg ade pun..hahahaha...dgn muka blur,die peluk aku,, :P
Ptg 2 aku g uat check up kat klinik tuk pastikan betul ke idok kan..alhamdulliah,mmg aku mengandung..seronok sgt,,doc gtau tarikh kemungkinan bersalin 2,15/3/2015. alhamdulliah Ya Allah..

bru aku ingt..sblm aku tau yg aku ngandung aku mudah mengantuk n bdan rse lemah2..asyk nk tido je..rupenye pembawakan ank..hihihi..pergi branch je dalam van pemandu tmpt aku keje mesti aku tido..kelakar lak ble ingt..spikan pkcik driver 2 pun pelik tgk aku,sbb sblm ni aku x penah mcm 2..


Aku pun meneruskan kehidupan seperti biasa,dlm trimester 1 ni mmg mcm2 aku alami..alahan aku teruk jgk,,smpikan aku  x larat  nk puasa,byk puasa aku skip,xleh nak bwk bdn.byk kali gak aku mc.Alahan aku muntah2 x kire time,mkn je nk muntah,mmg badan flat,doc pun bg ubt tahan muntah..oklah skit.keje umah pun xleh nk uat,masak apatah lg..xleh nk bau masakan..trukkn??huhuhu..ksian cik abg buka puasa slalu kne bli makanan..kdg2 aku blik umh mak aku..nsb bek dokek jo..nk blik umh sndri pun x suke..spi mcm  2 sekali alahan aku..nsb bek suami penyabar..hahaha..

Sampailah tgl 2 hari je puasa,aku x rase mcm nk raya pun,sbb badan mmg x sedap,xleh nk berjalan pun..baju raya pun bli men rembat je.mls nk fikir byk. Mse hari mantai 2 aku blik kmpg umah nenek cik abg aku,aku yg drive,cik abg lom ade lesen(xpelah kuatkn semangat),smpai je kampung aku trus tido smpai ptg..xlarat sgt bdn aku,x heran sepupu2,mak2 sedara yg dok sibuk menyiapkan tuk ari rye..aku sedap tido..huhuhu..diaorg dh fhm.mlm nk bka pose 2 aku rse badan aku mcm dh ok..mcm normal,wah..srnk aku rse,first time bka pose reramai dgn sepupu2 n mak n pak sedara belah suami..

Malam 2,aku blik tidoq kat umh mak mertua aku.x jauh pun dri umh arwah nenek cik abg,bsknye raya..yeah!!
pagi aku rase sihat sgt,aku n cik abg blik umh arwah tuk minum pagi n g solat raya,pas solat g ziarah kubur n jalan2 raya..sihat aku rse sihat sgt..aku jalan2 nek moto ngan cik abg..tpi mlm pas maghrib tibe2 bdn aku rse mcm x larat n pening2..aku rse cam nk tdo,tpi pastu cik abg kata aku tibe2 meracau2 mcm org x sedarkn diri..dlm kul 12 bru aku ok..aku pun xtau nk cite sgt psl 2 sbb aku x brpe nk ingt.ni pun cik abg yg cite..mlm 2 aku tido xsedap badan,badan rse mencucuk2 n bisa2,pakai selimut sbb rse sejuk tpi badan x sedap jgk.pg 2 aku xleh nk bangun..pg 2 mak teh aku antakan kami 2 beranak bwk kete aku anta kat umh mak mertua aku.

adehh..penatlah taip..t aku sambung lagi eh..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment