~pindah rumah baru~

Assalammualaikum...

hye everyone!! post kali ni nak cite pasal rumah baru kami..mmg seronok ble dpt dok umah sndri dgn suami. Membina mahligai kehidupan,susah senang bersama suami dan berdikari tuk hidup. aku ni x biasa dok jauh dari mak n ayh,mse bljr dlu pun dkt je dri rumah..tiap2 mggu blik umah..so ble nk pindah umah 2 agak sedih jgk nk tglkn mak ayh..tpi alhamdulliah cekalkan hati jgk..sebab isteri perlu dgr ckp suami ye dok??hihi...

So setelah menyediakan apa-apa yang patut untuk rumah baru kami,akhirnya kami berpindah setelah 2 bulan lbh kami menetap di rumah mak ayh. Mak mmg sedih sbb xde org teman dia hari-hari,tpi biasalah adat kehidupan begitulah. Seminggu sebelum bln pose aku n en abg masuklah rumah baru kami..

2 hari sebelum bln pose mak ayh uat kenduri doa selamat masuk rumah. Aku pun jemputlah keluarga n kwn2 terdekat opis aku untuk sama2 bce yassin supaya lbh berkat.. 

sekarang kami dah duk umah 2 dh hampir 3 bulan lbh,setakat ni kehidupan kami ok..cume agak geram bila mengenangkan keadaan kedua-dua bilik air kami yang bermasalah dari start msuk umah,dh buat aduan pada pihak pengurusan rumah tapi msh blum di ambil tindakan spi skrg..huhu...bilik air kat dapur air kecik je..x puas nk mandi kat situ,cume en abg je yg sabar sbb hri2 die yg gune bilik air 2..hehe..aku plak guna bilik air yg ada dlm bilik 2 air kuat, tpi masalahnya air tangki melimpah bile penuh..terpaksa tutup paip utama yg ade dlm bilik air 2..tinggi jgk..menjongkit jgklah aku nk tutup ble dh gne..tpi skrg problem dh makin serius...grrrr...smpi laki aku pun dh kebengangan,tmbh plak ble aku asyk desak die ble nk repair..hahaha..masalahnye ble tutp paip air utama pun dh x berfungsi..air tetap kuar jgk..adoiii....last2 aku terpaksa minx tolong pakcik driver kat opis aku ni tgkkn n repairkn..hope dia leh repairkn..tension aku ble tgk air melimpah kuar..
en abg terpaksa tutup air kat bawah supaya air x kuar mse kami kuar keje..ble aku blik keje semalam lupe lak nk buka,tau2 jelah ble dh naik atas mls aku nk turun dh..last2 aku tggu jelah en abg blik buka air kat bwh n bru aku stat uat keje2 dapur n membasuh..adeh,letih lah...

2 lah serba sedikit perihal rumah baru kami..pe pun aku happy dok umah sendiri yg x perlu dok sibuk pikir nak bayar sewa bulan2..juz fikir nak bayar bil2 je..(alamak,bulan ni msti tinggi lge bil air..adess).

oklah, jumpe di entry seterusnya yer...tata!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment